DESCOBERTA DE LA LECTOESCRIPTURA

Des de l’escola entenem el procés d’aprenentatge de la lectoescriptura com un procés natural que s’ha d’acompanyar, tenint present en tot moment que cal afavorir entorns preparats que facin sorgir l’interès i la motivació de l’infant (tot i que aquest interès es veu reforçat per la quantitat d’estímuls que els mateixos infants reben indirectament del seu entorn quotidià). Quan aquest desig s’inicia, l’adult ha d’aprofitar les oportunitats que sorgeixen per oferir estímuls i provocacions que permetin a l’infant anar-se introduint en aquest aprenentatge d’una manera relaxada i alegre.

L’important és que els infants visquin aquesta descoberta i aquest procés com una manera més de jugar… en aquest cas, jugant amb les lletres, paraules, contes…

Els estudis sobre l’evolutiva descriuen que, per a la majoria de la població infantil, fins als cinc o sis anys, no es completa el desenvolupament de les capacitats psicomotrius, auditives, visuals, fonològiques… que són la base per aprendre a llegir i escriure de manera eficaç. Per tant, a la nostra escola es valora que durant l’etapa del parvulari respectem els ritmes maduratius i evolutius de l’adquisició de la lectura i l’escriptura i ho viurem com a joc d’aprenentatge relaxat.

0 comments:

Publica un comentari a l'entrada